Eğlenerek öğrenmek eğitimde kalıcılığı sağlar bizler kendimize bunu hedef alarak bilgiyi aktarmayı değil; çocuklara keşfetmeyi, düşünmeyi ve üretmeyi öğretmek istedik "Çoraplarla Matematik" eTwinning projesi, okul öncesi eğitimde oyunun temelli ve yaratıcı öğrenme deneyimleri sunarak çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve motor becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.Proje, okulumuzdan BAHRİYE GÜRBÜZ-MERYEM YAĞCI katılmaktadır.
PROJE AMAÇLARI
Çoraplarla Matematik” gibi somut materyalleri içeren eTwinning projeleri, özellikle okul öncesi dönemde çocukların matematiksel becerilerini geliştirmede çok etkilidir. Bu tür bir projenin okul öncesi çocuğuna matematiksel anlamda faydaları şunlardır:
1. Sayı Sayma ve Sayı Kavramı
Çorapları sayarak çocuklar:
•Nesne saymayı öğrenir.
•1’den başlayarak ileri ve geri saymayı pekiştirir.
•“Kaç tane?” gibi temel matematik sorularını cevaplamayı öğrenir.
2. Eşleştirme ve Gruplama
•Çift çorapları eşleştirerek benzerlik ve farklılıkları ayırt etmeyi öğrenirler.
•Renk, desen veya boyuta göre çorapları gruplandırarak sınıflama becerisi gelişir.
3. Örüntü ve Sıralama
•Farklı desenlerdeki çoraplarla örüntü oluşturma çalışmaları yapılabilir (çizgili–noktalı–çizgili gibi).
•Bu, çocukların mantıksal düşünme ve düzen kurma becerilerini geliştirir.
4. Geometri ve Mekân Algısı
•Çorapların şekli, uzunluğu gibi özelliklerini tanıyarak temel geometri kavramları edinirler.
•Sağ-sol, üst-alt, içine–üzerine gibi mekân kavramlarını öğrenebilirler.
5. Problem Çözme ve Mantıksal Düşünme
•“Bir çorabın eşi nerede?”, “Eksik çorap hangisi?” gibi oyunlarla çocuklar problem çözme becerilerini kullanır.
6. Motor Gelişim ve Duyusal Deneyim
•Çoraplarla yapılan eşleştirme, katlama gibi etkinlikler ince motor becerilerini de destekler.